עבודות אחרונות שהועלו לאתר
  כל מה שחם
 
משווקים באנושיות

דינה נבות, סמנכ"ל השיווק של מזרחי טפחות - אשת השיווק של מרץ

איגוד השיווק הישראלי בחר בדינה נבות, סמנכ"ל השיווק של מזרחי טפחות, כאשת השיווק של חודש מרץ. משיקולי הוועדה – מזרחי טפחות שחה נגד הזרם והפך את "הבנאדם בבנק" ליתרון תחרותי בר קיימא.

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה בדינה נבות, סמנכ"ל השיווק של מזרחי טפחות, לאשת השיווק של חודש מרץ 2018, בזכות מהלך "אין תחליף לאנושיות", אשר מבליט את אג'נדת הבנקאות האנושית שיוצאת נגד המגמה הרווחת בענף, לצד שורה של קמפיינים שמבססים את מקומו של הבנק כמוביל בתחומים רבים.

בשנים האחרונות בנקים בישראל צמצמו מאות סניפים כשהם פועלים באופן מגמתי להגביר את המרחק בין לקוחות הבנקים ובין הבנקאים, תוך הפנייתם לערוצים דיגיטליים בשאיפה כי הלקוחות יהיו "הבנקאי של עצמם". עם זאת, על פי מחקרים, מרבית הלקוחות מאמינים כי סגירת הסניפים פוגעת במידה רבה בשירות הלקוחות של הבנק והמעבר לדיגיטל נעשה מבלי לחשוב על טובת הלקוח. למקום הזה נכנסו נבות ואנשי הבנק, שראו זאת כהזדמנות להמשיך ולייצר אלטרנטיבה למגמה ולחזק את השוני של הבנק. מזרחי טפחות, הבנק השלישי בגודלו בישראל, החליט לאתגר את מערכת הבנקאות הישראלית, ובעוד המתחרים מדברים על "חדשנות", מזרחי טפחות בוחר לצאת במסרים של בנקאות אחרת, לשים דגש על יחס אנושי ועל שירות אישי.

במזרחי טפחות יצאו בחודשים האחרונים עם מספר קמפיינים מדוברים לסגמנטים השונים בבנק, בהם קמפיין "זה לא יעבור אם לא תעבור" שהפך לאחד המדוברים בחודשים האחרונים, קמפיין ייעודי ללקוחות עסקיים שמציב את הבנק בזירה שלא הייתה מוכרת לו בעבר, קמפיין משכנתאות שהבליט את הבידול וההובלה של הבנק בסגמנט וקמפיין פיקדונות עם אסף אמדורסקי, שממשיך להנגיש מוצרים בנקאיים לקהלים רחבים. ארבעת הקמפיינים הללו, כחלק מהמהלך הרחב של הבנק הביאו לתוצאות מצוינות ברמה העסקית וברמת המותג ולגידול בפרמטרים רבים שנבדקו, בהיקפים נרחבים. למעשה, שינה מהלך "הבנקאות האנושית" את מאזן הכוחות בקטגוריה, והבנק, שמתמודד מול שני שחקנים בעלי תקציבים גבוהים מאוד, מצליח להוביל בקטגוריות רבות ולהיתפס כבנק מוביל ואנושי. במקביל, זוכה הבנק להד תקשורתי נרחב ולשיח אוהד כחלק משולב של עבודת דוברות, יחסי ציבור ושיווק.

משיקולי ועדת השיווק: "דינה נבות ובנק מזרחי טפחות הוכיחו כיצד אפשר להצליח עם מותג שלא מפחד – לא מפחד לצאת נגד הזרם, לא מפחד להתסיס ולהתריס כנגד המתחרים, לא מפחד מאמירות נוקבות, לא מפחד לפעול במספר חזיתות ומוציא לפועל מהלכי שיווק נועזים. התוצאות המצוינות של הקמפיינים, שבאות לידי ביטוי בדוחות הכספיים של הבנק, מוכיחות כי נבות והצוות שלה ראויים ביותר לזכות בתואר".