http://www.dvarhamefarsem.co.il/col/54172/Efrat.jpg אם אינסטגרם יבטלו את הלייק

   

  עבודות אחרונות שהועלו לאתר
  אם אינסטגרם יבטלו את הלייק / אפרת סלע איתמר

מה יקרה למשפיעני רשת אם אינסטגרם יבטלו את כפתור הלייק

בכנס 8F השנתי של פייסבוק לעדכונים שהתקיים בסוף חודש מאי, נחשף כי אינסטגרם בוחנת בימים אלו את האפשרות להסיר את כפתור הלייק. מדובר בטסט פנימי ראשוני בלבד, שהחברה בחנה כדי להפחית את הלחץ המופנה ומופעל כיום על הרשת החברתית אינסטגרם, כך טוען דובר רשת האינסטגרם. האפשרות לביטול כפתור הלייק באינסטגרם תשפיע באופן מידי על קהילת המשפיענים, ובכך גם תגרום למותגים ולחברות לבחון האם במצב כזה למשפיענים יש מספיק יכולת לתרום במערך השיווק.

המותגים וחברות המפרסמים יאלצו למצוא דרך חדשה למדוד את הצלחת העבודה עם משפיעני רשת, ועל כן, אם יבוטל כפתור הלייק יהיו חברות המשפיענים הכרחיות מאד היות שיש להן גישה ודאטה היסטורית ואין-סופית אודות המשפיענים, וכך ביכולתן לדעת מה היא בדיוק רמת המעורבות והאם התוכן איכותי או לא איכותי.


ללא מדד חיצוני חיוני כמו סימון לייקים, המשפיענים יצטרכו כעת לסמוך על משאבים אחרים כדי להוכיח שהתוכן שלהם שווה השקעה מצד המפרסמים. אחד המשאבים האפשריים שיתעצמו יהיו סוכנויות פרסום המתמחות במשפיענים", מסבירה אפרת סלע איתמר, מייסדת חברת המשפיענים הגדולה בישראל " .the leadersהשינוי יאפשר ערך מוסף ושקיפות, בתעשייה שבה תוצאות של קמפיינים לפעמים יכולות להיות לא מספיק ברורות או קשות לפענוח.

המהלך החדש של אינסטגרם יהיה טוב לכל תעשיית המשפיענים, והוא בעיקר יאלץ את המשפיענים ליצור תוכן טוב ואיכותי יותר, כך שתיווצר באופן טבעי מעורבות גבוהה של תגובות לתוכן על ידי קהל העוקבים. גם את המעורבות החדשה אפשר יהיה לבחון – האם התגובות יכילו רק אימוג'ים או שהעוקבים יגיבו באופן אמיתי ואותנטי לתוכן, האם נזהה בתגובות רצון לרכישה או רגשות שיעלו כתגובה לתוכן וכד'.


רוב המשפיענים מפרסמים את התמונה שלדעתם תזכה אותם בכמות הגבוהה ביותר של לייקים, מה שאומר שתוכן התמונה שהם יעלו לא בהכרח יהיה המגוון או הטוב ביותר שהם יכלו לפרסם, מה שעלול להוביל לחזרה של תוכן. המשפיענים יאלצו, מעבר לתוכן האיכותי, ליצור גם תוכן מגוון יותר של וידאו וסטורי, והחברות במצב החדש יצטרכו לבחון לעומק את רמת התוכן והגיוון של כל משפיען רשת.

מנהלת שיווק של מותג משקאות מוכר שיתפה אותי שלדעתה אם צורת המדידה תשתנה, העובדה שקמפיינים של משפיענים משתלטים על עולם השיווק לא תשתנה בהכרח. אנו רואים היום קשר ישיר למכר כמעט בכל פעילות, ללא קשר לכמות הלייקים – אלא בהתאם לבעלי פרופיל איכותי, חזק ואינטראקטיבי, המתאים לקהל העוקבים שהוא קהל היעד המתאים למותג. חשוב לציין שאם לפני 5 עד 8 שנים אחורה תקציב השיווק לתחום זה עמד על 5% אם בכלל, לעומת השנה האחרונה, בה התקציב הפך להיות 50%.

אני לא דואגת לקהילת משפיעני הרשת במצב בו אינסטגרם אכן תחליט לבטל את כפתור הלייק, המהלך רק יגביר את הצורך במשפיעני הרשת ככלי שיווקי לחברות ולמותגים, ויכריח את החברות העובדות עם משפיעני רשת להחזיק ביכולת ובכלים המתאימים כדי לבחון את אפקטיביות המשפיענים עבור כל לקוח, טיילור מייד. שוק משפיעני הרשת גדל מאד בשנים האחרונות, בעיקר בשנת 2019, וכמו כל פלטפורמה שיווקית טכנולוגית שמשתנה מעת לעת, אנו מסתגלים ונעים קדימה. המשפיענים היום צריכים להיות מאד בטוחים בתוכן שלהם, ללא מחשבה ותחרות על כמות הלייקים. מהלך ביטול כפתור הלייק יאפשר סביבה ידידותית באינסטגרם, כאשר הדגש יהיה על תוכן איכותי יותר מאשר על גאוות הלייקים – ואני לגמרי בעד! לייק!

הכותבת היא אפרת סלע איתמר, מייסדת חברת המשפיענים הגדולה בישראל theleaders.co.il.