http://www.dvarhamefarsem.co.il/col/34399/BarazaniPic.jpg מה לקוחות רוצים?

   

  עבודות אחרונות שהועלו לאתר
  מה לקוחות רוצים? / רובי ברזני

האמת, שלפני שנכנסתי לענף הפרסום, לפני 13 שנה, הייתי בטוח שאני יודע את התשובה לשאלה "מה לקוחות רוצים?". היא נראתה לי פשוטה, טריוויאלית, כזו שלא באמת צריך להתעכב עליה. אתם בטח כבר מבינים שהסתבר לי שהתשובה לא כ"כ פשוטה.

כבר בתחילת הדרך לימדו אותי שלקוחות רוצים מחירי מדיה טובים ומי שיביא להם את המחירים הכי טובים, הוא זה שיזכה לפרסם את המותגים שלהם. האמת שזה נראה לי קצת מוזר. חשבתי לעצמי שזה בדיוק כמו שאני אבחר במסעדה שבה הבשר הכי זול. מה עם בחירת הנתח הכי טוב? מה עם הטעם? מה עם האיכות והטעם של שאר המנות? מה עם השירות? ואפילו מה עם המחיר עבור כל הארוחה? בכל אופן, כך לימדו אותי, במשרד הקטן שהתחלתי בו את דרכי.


אח"כ עברתי למשרד גדול ושם למדתי שלקוחות רוצים קקטוסים. כי אם יש למשרד קקטוסים, זה אומר שהוא קריאייטיבי, ומי שיהיה הכי קריאייטיבי הוא זה שיזכה לפרסם אותם. שוב, זה נראה לי מוזר. זה כמו שאני אבחר לקנות בגד ממעצב שזכה בהרבה אלות המסטיק, במסגרת תחרות אלת המסטיק השנתית מטעם איגוד המעצבים הישראלי. מה עם הבגד שהוא מציע לי? האם הוא יפה בעיני? האם הוא מתאים לי? האם הוא מתאים לכיס שלי? בכל אופן, אני תלמיד, ותלמיד צריך ללמוד, אז למדתי.

בהמשך הדרך למדתי עוד מלא דברים שלקוחות רוצים ובגללם בוחרים את משרד הפרסום, כגון: לקוחות רוצים פרזנטציות מפוארות וגרנדיוזיות, לקוחות רוצים כבוד, לקוחות רוצים ארוחות יוקרתיות, לקוחות רוצים שתעשה את מה שהם רוצים, לקוחות רוצים מצגות אסטרטגיה ארוכות, לקוחות רוצים לשמוע מילים גבוהות שהם לא מבינים, וככה הם מבינים שאתה מבין, גם אם אתה לא מבין, לקוחות רוצים שתצעק, על עובדים, על ספקים או אפילו עליהם, הם רוצים שתדפוק על השולחן, הם רוצים לראות תמונות שלך בעיתון, הם רוצים שתהיה חבר שלהם, הם רוצים לספר לחברים שלהם שאתה חבר שלהם, הם רוצים שתעשה להם שקט, הם רוצים שתעשה להם רעש, הם רוצים לנצל את התקציב עד תום, הם רוצים לשלם כמה שפחות, הם רוצים כמה שיותר בולטות, הם רוצים באזז, הם רוצים לשמוע את המילה באזז, הם לפעמים אוהבים שאתה קורא לזה שיח ציבורי, הם רוצים שתעבוד עד מאוחר והם רוצים והם רוצים והם רוצים.



אחרי כ"כ הרבה שנים שבהן למדתי מה לקוחות רוצים, נזכרתי שפעם היתה לי תשובה פשוטה לשאלה, תשובה טריוויאלית, כזו שהסתבר לי שחייבים להתעכב עליה. שאלתי את עצמי שוב ועניתי כאילו לא למדתי כלום, כמו בהתחלה, לקוחות רוצים להרוויח יותר כסף.
אז פתחתי משרד פרסום.

הכותב הוא בעלים ומנכ"ל משרד הפרסום 'ברזני לוי'. קליק לאתר של ברזני לוי